Головне меню

Зміни у роботі колекторських компаній

28 жовтня 2021 рік
19.03.2021 року Верховна Рада України прийняла Закон № 1349 «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості».
Відповідно до норм, визначених даним Законом, було визначено, що таке колекторська компанія. Так, колекторська компанія – юридична особа (у тому числі небанківська фінансова установа, яка відповідно до закону має право надавати кошти у позику, в тому числі на умовах фінансового кредиту, та/або послуги з факторингу), включена до реєстру колекторських компаній, яка в інтересах кредитодавця (первісного кредитора) та/або нового кредитора (у разі заміни первісного кредитора) відповідно до договору з таким кредитодавцем та/або новим кредитором має право здійснювати врегулювання простроченої заборгованості.

Даним Законом врегульовані взаємодії кредитодавця/колекторської компанії зі споживачем і відбувається шляхом:
  • безпосередньої взаємодії (телефонні та відеопереговори; особисті зустрічі з 9 до 19 години за умови наявності попередньої згоди особи, з якою здійснюється взаємодія, про таку зустріч, отриманої під час телефонної розмови);
  • надсилання текстових, голосових та інших повідомлень через засоби телекомунікації;
  • надсилання поштових відправлень за місцем проживання або перебування або за місцем роботи фізичної особи.
Окрім цього, Законом встановлено виключний перелік правил етичної поведінки колекторів. Наприклад, колекторським компаніям забороняється:
  • здійснювати дії, що посягають на особисту гідність, права, свободи та власність споживача, його близьких осіб, використовувати погрози, шантаж, вчиняти інші незаконні дії стосовно зазначених осіб;
  • з власної ініціативи взаємодіяти зі споживачем, його близькими особами більше двох разів на добу (крім випадків додаткової взаємодії за їхньою власною ініціативою) та у період з 20 до 9 години, а також у вихідні, святкові і неробочі дні;
  • будь-яким чином повідомляти третіх осіб – осіб, які не є сторонами договору про заборгованість споживача або здійснювати взаємодію з третіми особами
  • вчиняти дії, що завдають шкоду репутації, у тому числі діловій репутації, споживача, його близьких осіб;
  • вимагати погашення заборгованості у інший спосіб, ніж це передбачено законом або договором тощо.
  • використовувати функцію автоматичного додзвону до споживача протягом більше ніж 30 хвилин на добу;
  • приховувати інформацію про номер контактного телефону, з якого здійснюється дзвінок або надсилається повідомлення споживачу чи іншим особам.
Крім того, колекторській компанії заборонено обробляти персональні дані третіх осіб, які не надали згоду на їх обробку, у тому числі близьких осіб споживача (боржника).
Олександр Ліпич, старший юрист АЛЬФА-ОКС
Олександр Ліпич
Старший юрист, автор статті. 28.10.2021 рік
У разі порушення законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, Національний банк України має право застосувати заходи впливу, до яких належать:
  • письмове застереження кредитодавцю або колекторській компанії з вимогою про усунення виявленого порушення або вжиття заходів щодо недопущення такого порушення у подальшій діяльності;
  • накладення штрафу;
  • тимчасова заборона колекторській компанії здійснювати врегулювання простроченої заборгованості;
  • виключення відомостей про колекторську компанію з Реєстру;
  • тимчасове зупинення або анулювання ліцензії на провадження діяльності з надання фінансових послуг.

Підсумовуючи вищевикладене, можна сказати, що даний Закон регулює взаємовідносини між споживачами фінансових послуг та колекторськими фірмами, а його прийняття позитивно відображається на досудовому врегулюванні прострочення заборгованості та захисту прав боржників.
Оксана Кацалап
Директор Юридичної компанії АЛЬФА-ОКС
Команда АЛЬФА-ОКС професійно займається вирішенням юридичних завдань понад 10 років. Експертне знання законодавства України та широка юридична практика дозволяють нашим юристам та адвокатам досягати позитивного результату навіть у найскладніших випадках.

Наша компанія пропонує своїм клієнтам допомогу у вирішенні проблеми будь-якої складності в усіх галузях права. Індивідуальний підхід до кожного гарантує економію Вашого часу та коштів.

Щоб отримати безкоштовну консультацію юриста, залишіть звернення про зворотній дзвінок або телефонуйте самостійно за номером +380958512285

Новини
Поінформований, значить озброєний.
Будь в курсі останніх новинок юридичного бізнесу
Підпишіться на нашу розсилку, щоб бути в курсі останніх новин нашої компанії
Натискаючи на кнопку, Ви даєте згоду на обробку персональних даних та погоджуєтесь з політикою конфіденційності.
Юридична компанія АЛЬФА-ОКС

Адреса:
м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 62, БЦ «Ферммаш», 7 поверх, офіс 55

Адреса для листування:
04112, м. Київ, вул. Дегтярівська,
буд. 62, офіс 55

Телефон: +38 095 851 22 85
Email: ok.katsalap@gmail.com

Заїзд до Бізнес центру «ФЕРММАШ» можливий тільки з вулиці Парково-Сирецька. Перед візитом, просимо надіслати номер машини, щоб охорона з легкістю пропустила на парковку.
Щоб замовити послугу
заповніть колонки нижче
Чекаю на дзвінок!
Made on
Tilda