Головне меню
сУДОВИЙ ПРОЦЕС

Оскарження блокування податкових накладних

12 березня 2021
Наш клієнт здійснює неспеціалізовану оптову торгівлю та будівельно-оздоблені роботи. Після укладення договору підряду з контрагентом, за вимогами законодавства на суму сплаченого авансу була виписана податкова накладна та направлена на реєстрацію до органів ДФС.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1246,затвердженого постановою КМУ від 29.12.21(Далі- Порядок №1246), податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки.))

ДФС України повідомила про те, що вищезазначена податкова накладна прийнята, але її реєстрація зупинена з такої підстави: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 14.02.2019 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

У відповідь клієнтом було надано пояснення, в яких зазначено, що ним було підписано договір з контрагентом на виконання будівельних робіт, клієнт отримав аванс, а на суму авансу виписано податкову накладну. Також була надана інформація стосовно закупки матеріалів, терміну виконання робіт та найманих працівників.

Однак, рішенням комісії ГУ ДФС клієнту було відмовлено в реєстрації податкової накладної з таких підстав: «Ненадання платником податку копій документів: Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити)».
Отже, контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 листа ДФС від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 «Критерії ризиковості платника податку»

Контролюючим органом порушено не тільки принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, а і норми пункту 13 Порядку № 117, затвердженого постановою КМУ( Далі - Порядок 117) оскільки ним не зазначено конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації Податкової накладної.

Фіскальним органом у Квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критерію ризиковості платника податку. Натомість, як принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.
Олександр Ліпич, старший юрист АЛЬФА-ОКС
Бобік Вікторія
Помічник директора
"ЮК"АЛЬФА-ОКС"
автор статті.
12 березня 2021 рік
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Отже, контролюючий орган був зобов`язаний у квитанціях чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв, а і на відповідне рішення, яким позивача внесено до переліку ризикових платників.
Крім того, Фіскальним органом не надано суду ані самого протоколу засідання Комісії, ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку.

При цьому, пунктами 6 та 7 Порядку № 117 визначено що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування є наступна відповідність:
1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;
2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.
Тобто, Фіскальним органом застосовано критерії ризиковості платника податку до податкових накладних, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію податкових накладних зупинено з підстав, які не передбачені законодавством - Порядком № 117.
Ще одним вагомим аргументом в доведенні неправомірної відмови в реєстрації податкових накладних є те, що спірні рішення Комісії ГУ ДФС відповідно до законодавства є індивідуальними актами, які повинні мати чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб’єктів адміністративного права, які видають такі акти.

Натомість, оскаржувані рішення контролюючого органу не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості індивідуального акта, та породжує їх неоднозначне трактування, що своєю чергою впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Аналогічна правова позиція щодо застосування зазначених норм матеріального права була висловлена колегією суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у постановах від 16.04.2019 (справа № 826/10649/17), від 21.05.2019 (справа № 0940/1240/18), від 14.05.2019 (справа № №1940/1306/18).
Таким чином суд виніс рішення на нашу користь, оскільки досвідчений, кваліфікований юрист завжди досліджує кожний аспект справи та якісно готує аргументи для захисту клієнтів.
Оксана Кацалап
Директор Юридичної компанії АЛЬФА-ОКС
Команда АЛЬФА-ОКС професійно займається вирішенням юридичних завдань понад 10 років. Експертне знання законодавства України та широка юридична практика дозволяють нашим юристам та адвокатам досягати позитивного результату навіть у найскладніших випадках.

Наша компанія пропонує своїм клієнтам допомогу у вирішенні проблеми будь-якої складності в усіх галузях права. Індивідуальний підхід до кожного гарантує економію Вашого часу та коштів.

Щоб отримати безкоштовну консультацію юриста, залишіть звернення про зворотній дзвінок або телефонуйте самостійно за номером +380958512285

Новини
Поінформований, значить озброєний.
Будь в курсі останніх новинок юридичного бізнесу
Підпишіться на нашу розсилку, щоб бути в курсі останніх новин нашої компанії
Натискаючи на кнопку, Ви даєте згоду на обробку персональних даних та погоджуєтесь з політикою конфіденційності.
Юридична компанія АЛЬФА-ОКС

Адреса:
м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 62, БЦ «Ферммаш», 7 поверх, офіс 55

Адреса для листування:
04112, м. Київ, вул. Дегтярівська,
буд. 62, офіс 55

Телефон: +38 095 851 22 85
Email: ok.katsalap@gmail.com

Заїзд до Бізнес центру «ФЕРММАШ» можливий тільки з вулиці Парково-Сирецька. Перед візитом, просимо надіслати номер машини, щоб охорона з легкістю пропустила на парковку.
Щоб замовити послугу
заповніть колонки нижче
Чекаю на дзвінок!
Made on
Tilda