Головне меню
господарське ПРАВО

Претензія як засіб врегулювання спору

6 квітня 2021 рік
Підприємства та організації, чиї права і законні інтереси порушено, з метою безпосереднього врегулювання спору з порушником цих прав та інтересів звертаються до нього з письмовою претензією.

Метою направлення претензії, як досудового врегулювання господарських спорів є усунення або запобігання негативного впливу на господарську діяльність з боку контрагентів. Добровільне задоволення претензійних вимог забезпечує найбільш швидке відновлення порушених прав кредитора. В цьому полягає позитивний аспект досудового порядку врегулювання спорів. Такий порядок є позитивним і для добросовісного боржника, оскільки позбавляє його додаткових витрат на судові видатки.

Разом з цим, спосіб захисту свого порушеного права шляхом досудового врегулювання спору не є обов'язковим до правовідносин, що складаються між сторонами, оскільки право особи на звернення до суду передбачено статтею 55 Конституції України, статтями Цивільного кодексу України та відповідними нормами Господарського процесуального кодексу, а тому зобов'язання особи перед зверненням до суду скористатися даним способом захисту своїх прав є порушенням Конституції та інших нормативно-правових актів України. Дане правило діє навіть в тому випадку, коли сторони прямо обумовили в договорі (контракті) про вжиття заходів досудового врегулювання спору або якщо такі заходи є обов’язковими згідно із законом. Як свідчить судова практика, вибір способу правового захисту є правом, а не обов’язком сторін, тому заборона щодо звернення особи до суду одразу після порушення її прав та інтересів порушує її право на судовий захист.

Отже, в претензії обов’язково має бути зазначено:
· повне найменування та поштові реквізити заявника претензії й особи (осіб), якій претензія пред’являється;
· дата пред’явлення і номер претензії;
· обставини, на підставі яких пред’явлено претензію;
· докази, що підтверджують ці обставини;
· вимоги заявника з посиланням на нормативні акти;
· сума претензії та її розрахунок, якщо претензія підлягає грошовій оцінці;
· платіжні реквізити заявника претензії;
· перелік документів, що додаються до претензії.

Документи, що підтверджують вимоги заявника претензії, краще додати в належним чином засвідчених копіях. Водночас документи, наявні в іншої сторони, до претензії можуть не додаватися, із зазначенням про це в її тексті. До претензії про сплату грошових коштів також може додаватися платіжна вимога-доручення на суму претензії. Претензія повинна бути підписана посадовою особою установи або її представником.

Строк, протягом якого має бути пред’явлена претензія, законодавством не встановлено. Однак у разі наміру врегулювати спір саме в цей спосіб треба враховувати перебіг строку позовної давності. Нагадаємо, що загальний строк позовної давності становить 3 роки.
Адвокат, співзасновник "ЮК"АЛЬФА-ОКС", автор статті на тему: "Поворотна фінансова допомога" 27.11.2020 рік
Євгеній Трикашний
Юрисконсульт "ЮК"АЛЬФА-ОКС"
автор статті, 06.04.21
Належними доказами відправлення претензії з доданими до неї документами є опис вкладення в поштовий конверт із підписом працівника поштового зв’язку та відбитком календарного штемпеля, а також документ, що підтверджує надання поштових послуг.

Надіслана вами претензія має бути розглянута в місячний строк із дня її отримання, якщо інший строк не встановлено законодавством. Також, за потреби під час розгляду претензії сторони можуть проводити звіряння розрахунків, експертизи або вчиняти інші дії, спрямовані на забезпечення досудового врегулювання спору.

Таким чином боржник отримавши претензію зобов’язаний задовольнити обґрунтовані вимоги заявника, що на практиці буває на жаль доволі не часто.
Оксана Кацалап
Директор Юридичної компанії АЛЬФА-ОКС
Команда АЛЬФА-ОКС професійно займається вирішенням юридичних завдань понад 10 років. Експертне знання законодавства України та широка юридична практика дозволяють нашим юристам та адвокатам досягати позитивного результату навіть у найскладніших випадках.

Наша компанія пропонує своїм клієнтам допомогу у вирішенні проблеми будь-якої складності в усіх галузях права. Індивідуальний підхід до кожного гарантує економію Вашого часу та коштів.

Щоб отримати безкоштовну консультацію юриста, залишіть звернення про зворотній дзвінок або телефонуйте самостійно за номером +380958512285

Новини
Поінформований, значить озброєний.
Будь в курсі останніх новинок юридичного бізнесу
Підпишіться на нашу розсилку, щоб бути в курсі останніх новин нашої компанії
Натискаючи на кнопку, Ви даєте згоду на обробку персональних даних та погоджуєтесь з політикою конфіденційності.
Юридична компанія АЛЬФА-ОКС

Адреса:
м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 62, БЦ «Ферммаш», 7 поверх, офіс 55

Адреса для листування:
04112, м. Київ, вул. Дегтярівська,
буд. 62, офіс 55

Телефон: +38 095 851 22 85
Email: ok.katsalap@gmail.com

Заїзд до Бізнес центру «ФЕРММАШ» можливий тільки з вулиці Парково-Сирецька. Перед візитом, просимо надіслати номер машини, щоб охорона з легкістю пропустила на парковку.
Error get alias
Щоб замовити послугу
заповніть колонки нижче
Чекаю на дзвінок!
Made on
Tilda